loading...
بهترین و بزرگترین سایت تفریحی و عکس و...همیشه آپ
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
درست كردن تنظيمات اينترنت نوكيت c2-01 0 405 shakila
فرق 0 264 shakila
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ••دخـــ ــترا بازمــ دیـــ ـــ ـ ــــ ـــس••Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ 2 418 shakila
ترول جدید 0 335 shakila
ساخت اسکناس غیر قابل جعل با الهام از بال پروانه 0 255 shakila
رابطه جنسی زوج جوان مقابل چشم مردم! (+تصاویر) 0 996 arash
-_-_-_-_چرا مسئولین پاسخگو نیستن پس شوهر من کووووو؟ 0 310 arash
دوست دختر چیست؟ 0 386 arash
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ♥♥ایــ نـ ـ ـ ـم یــ ـه دیـــ ــــس دیــــــــــــ گـ ـه♥♥Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ 0 295 arash
•0این دخترا رو هنوز هیچکس نشناخه...•0 0 349 arash
..:•:•:•دیــــــــس بـــزرگــــ بـ ـــه دخـ ـ ـ ــــرا•:•:•:.. 0 292 arash
دوشیزه یخی نام مومیایی ۵۰۰ ساله !! (عکس) 0 256 arash
زنده یاد عسل بدیعی در سن ۱۹ سالگی (عکس= 0 410 arash
عکسی از 5 سالگی رضا صادقی در کنار خواهر ! (عکس) 0 290 arash
"18+" حادثه برای پاركور كار + فیلم 0 310 arash
اینجا تهران است، باور كنید (تصاویر) 0 488 arash
کارآفرینی با مداد و تراش +عکس 0 263 arash
عجیب ترین اتوبوس های دنیا +عکس 1 282 arash
ترول هاي فارسي 0 313 arash
روشهای درس خواندن... 0 218 arash
arash بازدید : 96 سه شنبه 29 مرداد 1392 نظرات (0)
روغن های خوراکی، محافظ روده

اسید اولئیک، واکنش های التهابی را مهار کرده و بنابراین مانع ایجاد زخم در روده بزرگ می شود.

تحقیقات اخیر در انگلیس نشان می دهند که مصرف روغن زیتون احتمال ایجاد زخم در روده بزرگ را کاهش می دهد. زخم روده بزرگ یک بیماری التهابی است که با علایمی همچون دردهای شکمی، اسهال، سوء جذب و کاهش وزن همراه می باشد.

برای انجام این مطالعه 25 هزار فرد 40 تا 65 ساله به مدت 10 سال مورد بررسی قرار گرفتند. در ابتدای این پژوهش هیچ یک از افراد شرکت کننده به زخم روده مبتلا نبودند.

در پایان این تحقیق 22 نفر از این افراد به زخم روده بزرگ مبتلا شدند. محققان با بررسی رژیم غذایی افراد شرکت کننده در این مطالعه دریافتند کسانی که بیشترین میزان دریافت اسید اولئیک را داشتند، 90 درصد کمتر از دیگران در معرض خطر ابتلا به زخم روده بزرگ بودند.

اسید اولئیک نوعی اسید چرب اشباع نشده است که در روغن زیتون، روغن هسته انگور و کره بادام زمینی یافت می شود.

نتایج این مطالعه نشان داد که اسید اولئیک، واکنش های التهابی را مهار کرده و بنابراین مانع ایجاد زخم در روده بزرگ می شود.

arash بازدید : 92 سه شنبه 29 مرداد 1392 نظرات (0)
نوشابه رژیمی بخوریم یا غیر رژیمی؟

نوشابه های رژیمی به نوشابه هایی گفته می شود که از قند مصنوعی در آن استفاده شده است.

شهرزاد محمدیان کارشناس ارشد تغذیه و عضو کمیتۀ پزشکی آکادمی ملی المپیک ضمن بیان این که نوشابه های رژیمی تنها فاقد کالری هستند و ضرر رسانی آنها به بدن همانند نوشابه های معمولی است ، اظهار داشت :« نوشابه های رژیمی به نوشابه هایی گفته می شود که از قند مصنوعی در آن استفاده شده است، قندهای مصنوعی بدون کالری هستند به خاطر همین به آنها رژیمی گفته می شود.»

وی افزود :« متاسفانه باوری که در جامعۀ ما وجود دارد، این است که فکر می کنند چون این نوشابه رژیمی است دیگر اثرات مضر نوشابه های معمولی را ندارد.»

این عضو کمیتۀ پزشکی آکادمی ملی المپیک در خصوص ضررهای این نوع نوشابه بر بدن گفت :« نوشابه های رژیمی تنها فاقد کالری هستند ولی آن ضرری که با مصرف نوشابه های گازدار بر متابولیسم بدن وارد می شود و همینطور باعث پوکی استخوان می شود یا باعث دفع کلسیم می شود برای این نوع نوشابه هم صدق می کند و یا به علت موادی که به آن اضافه می شود باعث رقابت با کلسیم برای جذب می شود و به همین دلیل باعث می شود که کلسیم را از بدن دفع کند و ما توصیه می کنیم اینگونه نوشابه هم زیاد استفاده نشود.»

شهرزاد محمدیان در پاسخ به سوالی مبنی بر این که این نوشابه را چه افرادی می توانند استفاده کنند ، گفت :« نوشابه های بدون کالری برای افرادی که دیابتی هستند و برای کسانی که خواهان کنترل وزنشان هستند از نوشابه های عادی بهتر است ولی کماکان بر روی استخوان اثر می گذارد و یا باعث پوکی استخوان می شود و نیز در رشد کودکان تاثیر منفی می گذارد.»

arash بازدید : 62 سه شنبه 29 مرداد 1392 نظرات (0)
 این دو تغذیه خوراکی باعث فقر آهن خون می شوند!؟
 
دانشمندان هشدار دادند: مصرف زیاد انگور و چای سبز می‌تواند سبب بروز فقر آهن شود.به گزارش تکناز اگر با فقر آهن خون مواجه هستید ، توصیه می کنیم از این دو خوراکی اجتناب کنید.

پژوهشگران علوم تغذیه‌ای در دانشگاه پت‌استیت به تازگی دریافته‌اند که مصرف پلی فنول‌های خاص، به‌ عنوان مواد موجود در بسیاری از میوه‌ها و سبزی‌ها، میزان جذب آهن را در بدن پایین می‌آورد و در نتیجه خطر بروز فقر آهن را تشدید می‌کند.

اوخی هان استادیار علوم تغذیه‌ای در این دانشگاه می‌گوید:
 
پلی فنول‌ها بعنوان موادی شناخته شده‌اند که اثرات مفید بسیاری روی سلامت انسان دارند مثلا از بروز انواع مختلف سرطان‌ها جلوگیری می‌کنند،‌ متابولیسم استخوانها را تقویت کرده، تراکم املاح استخوانی را بهبود می‌بخشند و همچنین خطر بیماریهای قلبی را کاهش می‌دهند.

اما تاکنون بسیاری از افراد هرگز این تصور را نکرده‌اند که آیا پلی فنول‌ها روی جذب تغذیه‌ای می‌تواند تاثیری داشته باشد.

به نقل از تکناز ، این محققان روی اثر مصرف عصاره دانه انگور و ماده‌ای موجود در چای سبز مطالعه کرده و به این نتایج دست یافته‌اند.

این تحقیق در مجله «تغذیه» در آمریکا منتشر شده است.
 

arash بازدید : 64 سه شنبه 29 مرداد 1392 نظرات (0)
آیا باید قبل از ساعت 9 شام خورد؟

وعده شام نیز جزء وعده ‏های مهم در برنامه غذایی انسان است حذف وعده شام از برنامه غذایی کار درستی نیست. افرادی که شام نمی ‏خورند، به مدت طولانی بدن خود را از مواد مغذی محروم می‏ کنند.
با توجه به ریتم‌های زیستی و فعالیت‌های هورمون‌های مختلف بدن توصیه می‌شود برای جلوگیری از اخلال در روند سوخت چربی‌ها باید شام باید قبل از ساعت ۹ شب مصرف شود و از میل کردن شام‌های حاوی چربی و کربوهیدرات زیاد خودداری شود و به میل کردن سبزیهای پخته یا خام با مقداری غذاهای پروتئینی در وعده شام قناعت شود.
شام یکی از وعده‌های غذایی است که بهتر است با دقت بیشتر و رعایت نکات خاصی صرف شود. باید از مصرف غذاهای حاوی چربی و کربوهیدرات زیاد برای وعده شام خودداری شود.
حذف شام جهت لاغری كاری كاملا اشتباه است در حقیقت تنها راهكار موثر برای كاهش وزن، كم كردن میزان دریافت انرژی است نه قطع كامل آن. حال این انرژی هم از طریق میوه می تواند تامین شود و هم از غذاهای سرد یا گرم. مهم كم كردن كالری یا سوزاندن آن است نه نوع ماده غذایی خورده شده.
کسانی که دچار ناراحتی‌های گوارشی نظیر زخم معده یا ترش کردن هستند باید شام بسیار سبک و با فاصله طولانی در زمان خواب مصرف کنند. مصرف غذاهای پرچرب و سنگین نه تنها در وضعیت سلامت بلکه در خواب فرد نیز در هنگام شب تداخل خواهد داشت.
نکته:زمان صرف یك وعده غذا بهترین فرصت است تا افراد خانواده با یكدیگر ارتباط برقرار كنند.

arash بازدید : 92 سه شنبه 29 مرداد 1392 نظرات (0)
خواص بی نظیر میوه انبه 

انبه میوه‌ای بسیار خوشمزه است که خیلی وقت‌ها ممکن است دوستداران آن فراموش کنند که فواید بسیار زیادی هم دارد.

در زیر فواید این میوه را بیان کرده و به برخی نکات جالب درمورد آن و احتیاطات لازم نیز اشاره می‌کنیم.

 میزان بالای ویتامین C و A در انبه به اضافه انواع مختلف کاروتنوئیدها سیستم ایمنی بدن شما را سالم و قوی نگه خواهد داشت.

ارزش غذایی

یک فنجان (حدود 225 گرم) انبه حاوی مواد زیر است:
• 105 کالری
• 76 درصد ویتامین C (آنتی‌اکسیدان و تقویت‌کننده سیستم ایمنی)
• 25 درصد ویتامین A (آنتی‌اکسیدان و تقویت‌کننده بینایی)
• 11 درصد ویتامین B6 به اضافه سایر ویتامین‌های B (کمک به عملکرد مغز و پیشگیری از بیماری‌های قلبی)
• 9 درصد فیبر سالم پروبیوتیک
• 9 درصد مس (مس یک کوفاکتور برای آنزیم‌های مهم جهت گلبول‌های قرمز خون می‌باشد)
• 7 درصد پتاسیم (برای متوازن کردن مصرف بالای سدیم)
• 4 درصد منیزیم

فواید انبه برای سلامتی

1. پیشگیری از سرطان: تحقیقات نشان می‌دهد که ترکیبات آنتی‌اکسیدان انبه از سرطان‌های روده، سینه، خون و پروستات پیشگیری می‌کند. این ترکیبات شامل کرستین، ایزوکرستین، استراگالین، فیستین، اسید گالیک و متیل‌گالات و همچنین آنزیم‌های مختلف می‌باشد.

2. کاهش کلسترول: محتوی بالای فیبر، پکتین و ویتامین C در انبه به کاهش کلسترول کمک می‌کند.

3. پاکسازی پوست: هم داخلی و هم خارجی برای پوست قابل استفاده است. انبه منافذ بسته شده پوست را باز کرده و جوش‌ها را از بین می‌برد.

4. سلامت چشم: یک فنجان انبه خرد شده 25 درصد از میزان موردنیاز روزانه از ویتامین A را فراهم می‌کند که به بهبود بینایی کمک کرده و از شب‌کوری و خشکی چشم جلوگیری می‌کند.

5. قلیایی کردن کل بدن: اسید تارتاریک، اسید مالیک و کمی اسید سیتریک موجود در این میوه به حفظ ذخیره قلیایی بدن کمک می‌کند.

6. کمک به دیابتی‌ها: انبه به تنظیم سطح انسولین در خون کمک می‌کند. در یک داروی خانگی سنتی برگ‌های آن را در آب جوشانده، شب تا صبح در آب خوابانده و بعد جوشانده را صبح مصرف می‌کردند. انبه همچنین شاخص گلیسمی پایینی دارد (60-41) به همین علت مصرف متوسط از آن سطح قندخون را بالا نخواهد برد.

7. افزایش قوای جنسی: انبه منبع بسیار خوبی از ویتامین E می‌باشد. بااین حال ارتباط خوب بین میل جنسی و ویتامین E ابتدا با یک کلیت‌بخشی اشتباه روی تحقیقات بر روی موش‌های آزمایشگاهی ایجاد شد و تحقیقات بیشتر نشان داده است که مقدار متعادل از آن در این زمینه مفید است.

8. تقویت گوارش: پاپایا تنها میوه‌ای نیست که حاوی آنزیم‌هایی است که پروتئین را تجزیه می‌کنند. میوه‌های زیادی مثل انبه نیز هستند که این خاصیت مفید را دارند. فیبر موجود در انبه همچنین به هضم و دفع غذا کمک می‌کند.

9. کمک به دفع گرما: گرفتن آب این میوه و مخلوط کردن آن با آب و شیرین‌کننده به خنک کردن بدن و جلوگیری از آسیب رسیدن به آن کمک می‌کند.

10. تقویت سیستم ایمنی بدن: میزان بالای ویتامین C و A در انبه به اضافه انواع مختلف کاروتنوئیدها سیستم ایمنی بدن شما را سالم و قوی نگه خواهد داشت.

 

واقعیات و جزئیات

• نسبت به همه میوه‌ها در سراسر جهان، میزان مصرف انبه تازه از سایر میوه‌ها بیشتر است.
• این میوه متعلق به 4000 سال پیش بوده است.
• این میوه با گیاهان دیگری مثل پسته و بادام‌هندی هم‌خانواده است.
• این میوه که بیشتر در هند رشد کرده و مصرف می‌شود، به "سافدا" (safeda) معروف است.
• انبه 1000 نوع مختلف دارد.

 

احتیاطات

• اگر به پلاستیک خام حساسیت داشته باشید، این احتمال وجود دارد که به انبه و به‌ویژه انبه کال هم حساسیت بدهید. این واکنش به خاطر وجود اسیدآناکاردیک است.

• پوست و عصاره انبه حاوی اوروشیول است، ماده‌شیمیایی موجود در پیچک سمی امریکایی و سماق سمی که می‌تواند در برخی افراد ایجاد حساسیت کند.

• برخی دلالان و فروشندگان برای رسیده کردن انبه از کاربید کلسیم استفاده می‌کنند که ممکن است مشکلات جدی برای سلامتی ایجاد کند، به همین دلیل بهتر است از انبه ارگانیک استفاده کنید. اگر انبه خریداری شده شما ارگانیک نیست، قبل از مصرف خیلی خوب آن را بشویید یا یک شب در آب خیس کنید.


arash بازدید : 108 سه شنبه 29 مرداد 1392 نظرات (0)
نکته های مفید تغذیه ویژه ماه مبارک رمضان

روزه در طی ماه رمضان می تواند برای سلامت فرد مفید باشد . روزه ماه رمضان فقط به معنای تمرین دادن بدن برای اجتناب از غذا و نوشیدن آب از سحر تا غروب آفتاب نیست ، ( اگر مسلمان می خواهد تمام پاداش های روزه را بدست آورد ) گوش ها ، چشم ها ، زبان باید تحت کنترل باشند. 

روزه به درستی گرفته نشود ممکن است مشکلاتی بوجود آید. اول اینکه نیازی به مصرف غذای زیاد در هنگام افطار و سحر نیست بدن مکانیزم های تنظیم کننده ای دارد که در طی روزه فعال می شوند و سوخته شدن مؤثر چربی بدن در این ماه رخ میدهد . متابولیسم پایه در طی روزه ماه رمضان کاهش می یابد و یک رژیم متعادل غذائی برای حفظ سلامت و فعالیت فرد در طی ماه رمضان کافی است. اختلالات بوجود آمده در این ماه ناشی از مصرف زیاده از حد غذا ، مصرف نامتعادل غذا و خواب کم می باشد.

در این مقاله توضیح خواهم داد كه هیچ نگران نباشید؛ چرا كه رژیم غذایی شما با چند جابه جایی جزیی و رعایت چند مسئله مهم هیچ تغییری نمی یابد و به همان نتایجی كه مقرر بود برسید، دست خواهید یافت. 
در روزهای عادی فاصله زمانی بین دو وعده غذایی شام و صبحانه روز بعد حدود ۱۰ ساعت است كه تقریباً هفت ساعت از آن در حالت خواب می گذرد. 

در ماه مبارك رمضان هم بایستی سعی شود همین فاصله غذایی رعایت شود. در صورت عدم مصرف مواد غذایی در سحری و حذف آن فاصله بین افطار و سحری و حذف آن فاصله بین افطار و شام تا وعده افطار روز بعد حدود ۲۴ ساعت می شود كه خالی ماندن دستگاه گوارش و نداشتن منبع انرژی برای این مدت طولانی بسیار مضر است. چرا كه كلیه فعل و انفعالات بدن از جمله روند ترشح اسید و آنزیم های گوارشی، عدم در دسترس بودن آب برای فعل و انفعالات مذكور و اتمام انرژی به علت مصرف یك وعده غذا دچار اختلال شده و عوارض مختلفی چون سوزش سردل، زخم معده، عدم تمركز فكری، بی خوابی و عصبانیت دیده می شود. بنابراین توصیه می شود افرادی كه از رژیم غذایی استفاده می كنند، وعده ناهار رژیم خود را به جای سحری مصرف كنند. 
 
با توجه به اینكه استفاده از غذاهای فیبردار مثل سبزیجات كه دارای حجم زیاد و كالری كمی هستند، در این گروه از افراد آزاد است. بنابراین توصیه می شود از این گروه مواد غذایی بیشتر مصرف نمایند؛ چرا كه مواد پرفیبر آب زیادی را در خود نگه می دارند و به كندی و در طول روز آزاد می كنند و سبب می شوند كه تشنگی عارض نشود.

از طرف دیگر میان وعده هایی كه معمولاً شامل میوه ها است را می توان هم در وعده سحری و هم بعد از شام مصرف كرد. با توجه به اینكه قند میوه ها از نوع مركب بوده و به كندی جذب بدن می شود، توصیه می شود برای اینكه سطح قند خون ثابتی را در طول روز داشته باشید از این گروه غافل نشوید. 

 در افطار روزه دارانی كه تحت رژیم غذایی هستند، بایستی وعده صبحانه رژیم خود را به عنوان افطاری در نظر گرفته و روزه خود را با موادی كه دستگاه گوارش را تحت فشار قرار ندهد، باز كنند (به طور مثال مصرف آب، چای یا شیر ولرم همراه چند عدد خرما). بعد از وقفه ای كوتاه بین افطاری و شام وعده شام رژیم غذایی را به عنوان شام مصرف كنند. 

با انجام این توصیه ها شما خواهید توانست همان مقدار كالری كه در رژیم غذایی تان تجویز شده را دریافت كرده و طبق همان برنامه وزن خود را كم كنید. برای افرادی كه تحت رژیم های درمانی هستند، معمولاً یك فعالیت بدنی هم توصیه می شود. 
بهترین زمان برای انجام فعالیت بدنی البته به صورت آهسته و پیوسته بعد از افطار است؛ چرا كه انجام ورزش در طول روز با توجه به از دست دادن انرژی و تعریق سبب اتمام ذخایر انرژی بدن و تشنگی شده كه ممكن است باعث ضعف و بی حالی و  سرگیجه شود.

توصیه می شود بعد از افطار پیاده روی به صورت آهسته ولی پیوسته انجام دهید تا هم حركت انجام یافته باعث از دست دادن كالری شود و هم حركات عضلات شكم با به حركت واداشتن دستگاه گوارش در هضم مواد غذایی مصرف شده كمك كند.

arash بازدید : 80 سه شنبه 29 مرداد 1392 نظرات (0)
چه غذایی برای باز کردن روزه مناسب تر است ؟!

 
یک متخصص تغذیه توصیه کرد: روزه را با شیر یا آب ولرم افطار کرده و به تدریج از مواد غذایی سبک مانند نان و پنیر و خرما که فشار چندانی به معده وارد نمی کنند استفاده کنید.

بدن هنگام افطار نیاز فوری به منابع سهل الوصول انرژی دارد و این نیاز برای سلول های بدن به خصوص مغز و سلول های عصبی ضروری است.

در همین راستا خرما، کشمش و عصاره میوه جات یا افزودن یک قاشق چایخوری عسل به شیر یا چای، منابع کربوهیدرات های ساده هستند که می توانند سطوح پایین قند خون را به سطح طبیعی برسانند.

مصرف آب میوه تازه و سوپ به تعادل آب و مواد معدنی بدن کمک می کند.

بهتر است فاصله زمانی 20 تا 30 دقیقه ای بین افطار و صرف شام در نظر گرفته شود تا بدن بتواند خود را برای پذیرش غذاهای پرحجم آماده کند.

وی نماز خواندن را در این فاصله زمانی توصیه کرد و افزود: در این صورت علاوه بر ثواب نماز اول وقت، حرکات نماز باعث می شود بدن کمی از حالت استراحت درآید.

arash بازدید : 55 سه شنبه 29 مرداد 1392 نظرات (0)
لاغر شدن با بوی مواد غذایی تازه !

طبق بررسی اخیر پزشکان تغذیه بوی میوه و سبزیحات تازه حاوی موادی است که باعث لاغری و کاهش وزن می شود.

با مطالعه پزشکان بر روی گروهی از داوطلبان که از مشکل اضافه وزن رنج می بردند این نتیجه حاصل شد که علاوه بر اینکه میوه ها ، سبزیجات و سالادهای تازه باعث حفظ اندام مناسب و کاهش وزن آن ها می گردد حتی بوی این مواد هم می تواند تناسب اندام و روحیه شاد به آن ها ببخشد.

گفتنی است، پزشکان علت این امر را استشمام آنزیم‌های منتشر شده به همراه رایحه‌های طبیعی منتشر شده از سوی میوه ها و سبزیجات از طریق بینی افراد می‌دانند که سبب می‌شود با تغییرات هورمونی همگام شده و سبب لاغری در فرد می شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهند عملکرد قسمت پاداش دهی مغز انسان نیز در این زمینه بسیار مهم است و سبب ایجاد حس خوب و پاداش به سبب انجام یک کار مفید برای سلامتی در فرد می‌شود .
 
منبع : باشگاه خبرنگاران
 

arash بازدید : 51 سه شنبه 29 مرداد 1392 نظرات (0)
از خواص نارگیل بیشتر بدانید !

نیمی از اسیدهای چرب با طول زنجیره متوسط در شیر نارگیل از اسید لوریک تشکیل شده که ضد ویروس، ضد باکتری، ضد میکروب و ضد قارچ هستند. شیرنارگیل موجب تقویت سیستم ایمنی بدن نیز می شود.

(آب نارگیل مایع داخل میوه نارگیل) یکی از نوشیدنی های مغذی، نشاط آور و انرژی زای طبیعی با ارزش غذایی بالا است. این نوشیدنی برای رفع عطش در روزهای گرم تابستان بسیار مفید است. در فصل تابستان بدن انسان به دلیل تعریق زیاد، مقدار قابل توجهی آب از دست می دهد و آب نارگیل به دلیل دارا بودن «الکترولیت پتاسیم» و تأمین ترکیب الکترولیتی در مایعات بدن، نوشیدنی سودمندی برای رفع تشنگی است.
 
آب نارگیل در داخل میوه سبز نارگیل وجود دارد این مایع پرخاصیت سرشار از ویتامین ها، املاح معدنی، آمینواسیدها، کربوهیدرات ها، آنتی اکسیدان ها، آنزیم ها و سایر ریزمغذی های مفید است. در واقع آب نارگیل حاوی تمام ریزمغذی هایی است که برای سلامت انسان ضروری هستند

آب نارگیل همچنین به کاهش وزن کمک می کند، احساس گرسنگی را کاهش می دهد و فرد پس از نوشیدن آن، احساس سیری می کند. این نوشیدنی همچنین تاثیر مفید در کنترل میزان قند خون دارد و از این جهت انتخاب مناسبی برای افراد دیابتی است. آب نارگیل سرشار از ریزمغذی های ضروری برای بدن همچون ویتامین ب کمپلکس، آمینواسیدها، آنزیم ها و ویتامین C است. شیر نارگیل  نشانه های بسیاری از بیماری ها از جمله گلودرد و زخم معده را تسکین می دهد.

مبتلایان به سنگ کلیه

نتایج به دست آمده از یک تحقیق نشان می دهد استفاده از شیرنارگیل برای دفع سنگ کلیه مفید است. در شیر نارگیل که با رسیدن میوه کاهش می یابد، آنزیم ها و اسید آمینه های مختلفی وجود دارد. گوشت سفیدمیوه  نارگیل از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک و شیر آن کمی گرم و مرطوب است.

آب نارگیل به دلیل داشتن املاح و مواد معدنی مهم شامل پتاسیم و منیزیم، خطر تشکیل سنگ کلیه را کاهش می دهد. به همین دلیل پزشکان به افرادی که کلیه های سنگ ساز دارند توصیه می کنند تا برای کوچک کردن سنگ های کلیه و دفع راحت آن ها از این نوشیدنی استفاده کنند.

تقویت سیستم ایمنی

نیمی از اسیدهای چرب با طول زنجیره متوسط در شیر نارگیل از اسید لوریک تشکیل شده که ضد ویروس، ضد باکتری، ضد میکروب و ضد قارچ هستند. شیرنارگیل موجب تقویت سیستم ایمنی بدن نیز می شود.

کاهش فشار خون بالا

مصرف منظم آب نارگیل به دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی و داشتن مقدار غنی از ویتامین های گروه B و پتاسیم، می تواند میزان فشارخون را بیش از ۷۰ درصد کاهش دهد.آب نارگیل به دلیل تازگی که دارد یکی از نوشیدنی های پر طرفدار به حساب می آید. آب اینمیوه  شامل الکترولیت های طبیعی است که جایگزین مایعات از دست رفته بدن می شوند.

مفید برای پوست

همچنین با ترکیب آب نارگیل با صابون یا لوسیون بدن می توانید پوست را دائماً مرطوب نگه داشته و در تمام روز از تشعشعات در امان نگه دارید. نتایج درمان پوست با آب نارگیل  برخلاف سایر روش ها به سرعت بروز می کند.
 
منبع: زیست نیوز
 

arash بازدید : 109 سه شنبه 29 مرداد 1392 نظرات (0)
آب لیموی تازه در چای چه تاثیراتی دارد ؟!

متاسفانه برخی افراد مانند کارمندان که روزانه مصرف چای بسیار زیادی دارند، اصلاً حواسشان به اضافه دریافت کالری از طریق خوردن قند و شکر بیش از اندازه نیست و نمی‌دانند چرا وزنشان افزایش پیدا می‌کند.

آیا مصرف چای همراه آب‌لیموی تازه خوب است یا ضرر دارد؟

در پاسخ به این سوال باید بگویم که مصرف چای همراه آب‌لیموی تازه نه ‌تنها اشکالی ندارد بلکه عادت غذایی بسیار خوبی هم محسوب می‌شود.
به طور کلی ترکیب پلی فنول‌های موجود در چای که خاصیت آنتی‌اکسیدانی و ضد سرطانی هم دارند با آب‌لیموی تازه می‌تواند ارزش تغذیه‌ای این نوشیدنی پرمصرف را بالاتر ببرد.

البته باید حواستان باشد که آب‌لیمو باید زمانی که چای خنک شده است به آن اضافه شود تا ویتامین C موجود در آب‌لیمو در اثر گرمای بالای چای تخریب نشود و از بین نرود.

بد نیست بدانید عادت به نوشیدن چای و آب‌لیمو که یکی از بهترین عادت‌های غذایی است از گذشته‌های دور در میان ایرانیان رواج داشته و معمولاً ایرانی‌ها در فصل‌های سرد سال که لیموترش تازه به وفور در دسترس بود، علاقه بیشتری به نوشیدن چای و آب‌لیمو نشان می‌دادند.

البته باید یادآور شوم گاهی طعم گس چای با افزودن کمی آب‌لیمو شکسته می‌شود و به همین دلیل هم حس خوشایندی برای مصرف‌کننده ایجاد می‌کند. در چنین مواردی، ممکن است افراد علاقه‌مند به چای و آب‌لیمو نیاز بیشتری برای خوردن خوراکی‌های شیرینی مانند قند، شکر یا سایر شیرین‌کننده‌ها با این نوشیدنی در خود حس کنند. با این حساب اگر قرار باشد ارزش تغذیه‌ای چای را با آب‌لیمو افزایش دهید و از آن طرف طعم جدید آن را با مصرف تعداد بیشتری قند یا مقدار بیشتری شکر بپسندید ما به هیچ‌وجه نوشیدن چای و آب‌لیمو به این صورت را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم.

در نهایت بد نیست بدانید مصرف قند فراوان، حتی با نوشیدنی‌های مفید و پرخاصیت می‌تواند هم بهداشت دهان و دندان را به خطر بیندازد و هم ابتلا به چاقی را در طول زمان به همراه داشته باشد.

متأسفانه گاهی برخی از افراد مانند کارمندان که چای بیشتری در طول روز مصرف می‌کنند، اصلاً حواسشان به اضافه دریافت کالری از طریق خوردن قند و شکر بیش از اندازه نیست و نمی‌دانند چرا وزنشان افزایش پیدا می‌کند.

در هر صورت ما آب‌لیمو را برای افزایش ارزش تغذیه‌ای به چای اضافه می‌کنیم و اگر قرار باشد به قیمت مصرف قند بیشتر، این کار را بکنیم، بهتر است که قید نوشیدن این نوع چای را بزنیم.

منبع : تبیان

درباره ما
Profile Pic
سلام فقط امیدوارم لذت ببرید......... لطفاااااااااا کمک کنید....میتونید عضو بشید و مطلب بزارید تو سایت با اسم خودون.. راستی انجمنئ هم هستا کمکم کنید......اگه نظری انتقادی چیزی دارید هم بگید خوشحال میشم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    نظرسنجی
    چند درصد از این سایت راضی هستین؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 197
  • کل نظرات : 50
  • افراد آنلاین : 18
  • تعداد اعضا : 52
  • آی پی امروز : 82
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 112
  • باردید دیروز : 11
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 217
  • بازدید ماه : 217
  • بازدید سال : 15,664
  • بازدید کلی : 198,953